Bedrijfsportret: Een kijkje in de geschiedenis en werkwijze van jouw bedrijf

Een bedrijfsportret vormt de basis voor het uitdragen van de identiteit van uw bedrijf. Het biedt een kijkje in de keuken en vertelt hoe het bedrijf is ontstaan, wat de werkwijze is en wat de doelstellingen zijn. Hierdoor krijgen klanten, partners en toekomstige medewerkers een idee van het bedrijf en kunnen zij zich verbinden. In dit artikel gaan we in op het belang van een bedrijfsportret en hoe je deze het beste kunt opstellen.

Het belang van een bedrijfsportret

Een bedrijfsportret is een uitgebreide beschrijving van uw bedrijf. Het biedt inzicht in het ontstaan ​​van het bedrijf, de visie en de werkwijze. Door het opstellen van een bedrijfsportret geef je jouw een gezicht en zorg voor transparantie. Je laat zien wie je bent en waar je voor staat.

Een bedrijfsportret kunnen we zien als de 'Over ons'-pagina op jouw website. Aan de hand van dit verhaal weten klanten wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten en zich kunnen identificeren. Een goed geschreven bedrijfsportret geeft vertrouwen en kan zelfs de doorslag geven om met jouw bedrijf in zee te gaan.

Een kijkje in de geschiedenis van jouw bedrijf

Een belangrijk onderdeel van een bedrijfsportret is het geven van een mede in de geschiedenis van jouw bedrijf. Vertel hierbij hoe het bedrijf is ontstaan, wie de oprichters waren en wat de doelstellingen zijn. Door deze informatie te delen, krijgt de lezer inzicht in de achtergrond van uw bedrijf en waarom het bedrijf is opgericht.

Een goed voorbeeld van een bedrijf dat de geschiedenis goed heeft beschreven, is Nike. Zij vertellen in hun bedrijfsportret, bijvoorbeeld over de beroemde oprichter van het merk, hoe het logo tot stand is gekomen en wat hun missie is. Dit geeft de lezer het gevoel dat ze niet alleen een product kopen, maar ook een deel van een grotere gemeenschap.

De werkwijze van jouw bedrijf

Een ander belangrijk onderdeel van een bedrijfsportret is het beschrijven van de werkwijze van uw bedrijf. Dit leg je uit hoe jouw bedrijf te werk gaat en wat de unieke werkwijze is. Door deze informatie te delen, weet de klant precies wat hij kan verwachten als hij met jouw bedrijf in zee gaat.

Een voorbeeld van een bedrijf dat zijn werkwijze goed beschrijft, is Apple. Zij beschrijven voorbeelden van hoe zij producten ontwikkelen en waar zij hun inspiratie vandaan halen. Door deze informatie te delen, krijgt de lezer het gevoel dat hij deels biologisch is van het creatieve proces van het bedrijf.

De doelstellingen van jouw bedrijf

Tot slot is het belangrijk om de doelstellingen van uw bedrijf te beschrijven. Hierbij leg je uit wat jouw bedrijf zal bereiken en waarom precies jouw bedrijf het beste hiervoor geschikt is. Door deze informatie te delen, weet de lezer wat de visie van jouw bedrijf is en waar het voor staat.

Een voorbeeld van een bedrijf dat zijn doelstellingen goed beschrijft, is Tesla. Zij beschrijven voorbeelden van hoe zij de wereld zullen veranderen met hun elektrische auto's en duurzame energieoplossingen. Door deze ambitieuze doelstellingen te delen, weet de lezer waarom Tesla hier het beste in is.

Het opstellen van een bedrijfsportret

Het opstellen van een bedrijfsportret is een belangrijke stap in het uitdragen van de identiteit van uw bedrijf. Het is belangrijk om jezelf de volgende vragen te stellen:

- Wat is het doel van het bedrijfsportret?

- Wie is mijn doelgroep en welke informatie zij belangrijk vinden?

- Wat is de geschiedenis van mijn bedrijf en hoe is het ontstaan?

- Wat is de werkwijze van mijn bedrijf en wat maakt het uniek?

- Wat zijn de doelstellingen van mijn bedrijf en waarom is mijn bedrijf hier het beste in?

Aan de hand van deze vragen kun je een goede structuur opzetten voor het bedrijfsportret. Dit is het belangrijk om een ​​duidelijke rode draad te hebben, zodat de lezer een goed beeld krijgt van jouw bedrijf.

Daarnaast is het belangrijk om de juiste tone of voice te verwerken. verwachting van jouw doelgroep kun je bijvoorbeeld kiezen voor een eerder of informeel taalgebruik. Zorg er voor dat de tekst een goede verklaring is en verwijt vakjargon.

Conclusie

Een bedrijfsportret biedt een kijkje in de geschiedenis, werkwijze en doelstellingen van uw bedrijf. Door het opstellen van een bedrijfsportret geef je jouw een gezicht en zorg voor transparantie. Hierdoor weten klanten, partners en toekomstige medewerkers wat ze van jouw bedrijf kunnen verwachten en zich kunnen identificeren. Het opstellen van een bedrijfsportret vereist een goede structuur en tone of voice. Door dit goed op te zetten, kun je jouw bedrijf op de juiste wijze presenteren en een vertrouwd gevoel bij de lezer creëren.

Ook interessant

Bedrijfsfilm

De kracht van een bedrijfsfilmEen bedrijfsfilm kan een krachtig hulpmiddel zijn om uw bedrijf te lanceren. Een goed geproduceerde bedrijfsfilm kan je ...

Lees verder

360 Graden Fotografie

360 graden fotografie geeft bedrijven de mogelijkheid om te experimenteren met foto verschillende grafische technieken en komt daarom ook goed van pas ...

Lees verder

Architectuur Fotografie

De impact van professionele fotografie op architectuurArchitectuur is meer dan alleen maar gebouwen; het is een kunstvorm die de samenleving rechthoe ...

Lees verder